VI HAR FORTSAT ÅBEN

– OG DU KAN FORTSAT TRYGT GÅ TIL TANDLÆGE

De nye restriktioner har ingen indvirkning på, hvordan tandlæger og klinikpersonale kan udføre det kliniske arbejde. Du kan derfor fortsat trygt gå til tandlæge. Tandlæger følger strenge hygiejniske retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen for at beskytte både patienter og personale, så man kan trygt gå til tandlæge.

Det er meget vigtigt, at man fortsat går til tandlæge regelmæssigt, så vi kan forebygge og opdage sygdomme i tænder og mund. Ikke mindst fordi der er sammenhæng mellem sundhed i munden og sundhed i resten af kroppen.

VED ANKOMST TIL KLINIKKEN
Husk at spritte af ved ankomst , brug mundbind og husk at holde afstand i venteværelset.

Vi følger som ALTID de Nationale Infektionshygiejniske Retningslinjer for tandklinikker samt Sundhedsstyrelsens retningslinjer for hygiejne i forbindelse med Coronavirus/COVID-19.

Og vi har truffet en række yderligere foranstaltninger,
som samlet nok gør os til et af de mest sikre steder at opholde sig.

KLIK HER

Her kan du være helt tryg i tandlægestolen.

Er en tand revnet eller knækket?

– Så kan du hos Tandlægerne i Centrum få lavet en CEREC 3D tandkrone på en dag!

Har du mistet en eller flere tænder?

Så kan svaret også være et tandimplantat, der opleves helt som naturlige tænder.

Munden skal fortsat holdes sund!

Det er vigtig for din generelle sundhedstilstand og for dit immunforsvar. Vores dygtige tandplejer hjælper dig bl.a. med tandrensning og forebyggelse mod parodontose.

Gode råd til at holde munden sund.
Du kan selv gøre noget for at forebygge sygdomme i tænder og mund:

• Børst tænder grundigt to gange om dagen i to minutter hver gang (morgen og aften)
  • Brug altid tandpasta med fluorid, som forebygger caries
  • Brug en blød tandbørste med mange tætstillede børstehår
  • Børst alle flader på alle tænder – foran, bagpå, i mellemrum og helt op til tandkødet
  • Brug evt. tandtråd, soft-picks eller andet til at holde rent mellem tænderne
  • Begræns dit sukkerindtag
  • Undgå cigaretter, e-cigaretter og snus
  • Vær ekstra grundig med mundhygiejnen, hvis du tager medicin, der giver mundtørhed. Mundtørhed øger bl.a. risikoen for caries.